20 October 2008

Kembali hubungan silaturrahim




Aku sungguh senang sekali apabila dapat menyambung kembali hubungan silaturrahim dengan keluarga pihak isteri ku di Indonesia setelah sekian lama menyepi tanpa berita. Ibu mertua ku terlalu kangan bangat dengan saudara maranya di Indonesia.

Sekembalinya aku ke pejabat dari bercuti menyambut Hari Raya Aidilfitri, aku terus membuka email dan terperanjat aku melihat satu email yang masuk bertajuk KABAR DARI KELUARGA DI INDONESIA ( Magelang dan Klaten). Entah dari mana mereka dapat alamat email ku aku pun tak tahu. Mungkin aku dah lupa yang aku pernah mengirim surat beberapa tahun yang lalu.

Mula dari saat itu aku terus menghubungi dan bertanya khabar bagi pihak keluarga isteriku kerana mereka tidak ada kemudahan internet di tempat mereka. Alhamdulillah dapat juga mengenali keluarga sebelah isteriku dengan menatap gambar yang telah di kirimkan oleh Eko (anak sepupu isteriku)

Semoga hubungan kami berpanjangan... amin

No comments: