13 September 2009

Walaupun jauh tapi dekat rasanya

Assalamu'alaikum kepada yang membaca blog ini terutama saudara mara yang berada di Magelang, Jawa Tengah. Kalau dahulu aku mengirim berita atau surat untuk bertanya khabar mengenai saudara mara Wak Sahir di Jawa Tengah, aku terpaksa menunggu sebulan lebih untuk mendapat jawapan balas. Dah tu pulak orangnya asyik bertukar-tukar sebab bukan semua yang boleh faham surat yang aku kirimkan itu maklumlah bahasanya lain.

Sekarang ni begitu mudah sekali sebab teknologi telekomunikasi dapat menghubungkan segalanya. Segala maklumat atau berita dapat aku sampaikan melalui SMS sahaja. Lagi pun pengantaranya juga memang faham akan bahasa yang aku kirimkan. Aku sering berutus berita mengenai keluarga di Malaysia melalui anak sepupu isteri aku, Eko yang tinggal berhampiran dengan Yogjakarta.

No comments: