22 June 2009

Sahabat lama

Assalamu'alaikum 2u all yang membaca blog ini.

Dengan tidak disangka-sangka pada malam tadi iaitu lebih kurang jam 10.00 ketika anak-anak aku sudah bersiap sedia untuk masuk beradu, pintu rumah aku telah diketuk. Ketika itu aku sedang menonton tv dengan berseluar panjang tanpa baju maka aku pun membuka pintu rumah. Maka sahabat ku ini terus memberi salam dan menyapa aku dengan bertanya "hang kenai aku lagi tak". Alangkah terkejutnya aku bila melihat Rashid dan Gayah sekeluarga berada dihadapan pintu rumah ku.

Sebenarnya dah lama aku mencari diaorang tapi tak tahu dimana diaorang tinggal. Aku ingat mereka tinggal kat kampong, rupa-rupanya meraka ada kat KL ni juga. Mereka ini merupakan jiran aku semasa aku tinggal di Taman Sri Nanding, Ulu Langat Selangor sekitar tahun 1992-1994. Dengan pertemuan ini aku merasakan bahawa seolah-olah sekarang adalah musim bertemu sahabat lama.

No comments: